CZEGO UCZYMY?

Nasz kurs obejmuje naukę podstaw programowania. Choć zaczyna się od poznania najważniejszych pojęć programistycznych, uwzględnia również rozwiązywanie zadań z olimpiady informatycznej.

Pierwszy etap nauki to poznanie podstawowych pojęć programistycznych takich jak:

WEJŚCIE

WYJŚCIE

ZMIENNA

OPERACJE ARYTMETYCZNE

WARUNKI

PĘTLE

Dzieci, które zaczynają przygodę z programowaniem, uczą się tych pojęć przy użyciu języka Assembly. Następnie uczniowie odkrywają je na nowo w języku Python.

Dzieci poznają również nowe możliwości, związane z operacjami na:

TABLICACH

NAPISACH

Po opanowaniu powyższych tematów, dziecko jest gotowe, aby poznać język C++.

Pula tematów zostaje rozszerzona o:

PODSTAWY ALGORYTMIKI

ZADANIA OLIMPIADY INFORMATYCZNEJ DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH.

ZŁOŻONOŚĆ PROGRAMU

POCZĄTEK KURSU - JĘZYK ASSEMBLY

Assembly to prosty język blokowy. Składa się z niewielu instrukcji, które zostały tak wyselekcjonowane przez autorów, aby dawać możliwość poznania wszystkich podstawowych konstrukcji programistycznych występujących w niemal wszystkich językach programowania. Prosty interfejs nie rozprasza uwagi dziecka.

Język Assembly składa się z 9 instrukcji z nazwami w języku polskim. Instrukcje zapisane są na bloczkach, które przeciągane są do okienka edycji programu. Cztery zmienne nazwane tu pudełkami A, B, C i D, w których można równocześnie trzymać jedną liczbę całkowitą są z góry zadeklarowane i zainicjowane (ich wartości początkowe to 0). Jego siła polega na prostocie budowania programu i krokowego wykonywania instrukcja po instrukcji.


Na konsoli, która przedstawia wejście i wyjście programu przedstawiona jest konwersacja użytkownika z komputerem. Świetnie służy młodszym uczniom przy budowaniu podstawowych pojęć wejścia, wyjścia, zmiennych, operacji arytmetycznych, instrukcji warunkowej i pętli bez komplikowania składnią i instrukcjami w języku angielskim.

ŚCIEŻKA ROZWOJU DZIECKA

Ścieżka indywidualnego rozwoju ucznia jest spiralą. Zaczynamy od budowania podstawowych pojęć zaczynając od prostszego języka (w przypadku najmłodszych uczniów Assembly) – wejścia, wyjścia, operacji arytmetycznych, instrukcji warunkowej i pętli, następnie utrwalamy je w Pythonie, poszerzając o tablice, następnie zaczynając od znów od wejścia, wyjścia i zmiennych poszerzamy i utrwalamy pojęcia w C++ rozbudowując je o napisy. Po wprowadzeniu podstawowych pojęć i nabyciu biegłości w pisaniu w C++ dzieci poznają koncepcję złożoności czasowej i rozpoczynają naukę podstaw algorytmiki, mierząc się z zadaniami olimpiady informatycznej juniorów.


W zależności od wieku ucznia i jego dotychczasowego doświadczenia z nauką programowania ćwiczymy rozumienie powyższych pojęć, korzystając z różnych narzędzi począwszy od Assembly przez Pythona do C++.

  • Wyjście programu
  • Wejście programu
  • Zmienne
  • Operacje arytmetyczne
  • Instrukcja warunkowa
  • Pętla
  • Warunki wielokrotne
  • Pętla z warunkami
  • Pętle zagnieżdżone
  • Liczby parzyste i nieparzyste
  • Maximum i minimum
  • Dzielniki
  • Liczby pierwsze i złożone
  • Tablice – wczytywanie i wypisywanie
  • Tablice – analiza wartości
  • Tablice – wartości na indeksach
  • Tablice – modyfikacja wartości
  • Tablice – porównywanie na indeksach
  • Tablice – zliczanie elementów
  • Napisy - konkatenacja
  • Napisy – zamiana napisu na tablicę
  • Napisy – zamiana tablicy na napis
  • Złożoność czasowa
  • Algorytmika
  • Sumy prefiksowe
  • Gąsienica
  • Liczby pierwsze i złożone
  • Pętla z warunkami
  • Pętle zagnieżdżone
  • Sortowanie
  • Sito Erostatenesa

Kontakt:


Ewa Gąsienica-Samek


Dyrektor Programu InstaKod

InstaKod Sp. z o.o.

ul. Wiktorska 17a

02-587 Warszawa

instakod@instakod.pl

881 556 169

Copyrights 2020